نائیریکانائیریکا، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 3 روز سن داره

مامان روان شناس

شیطنت های نائیریکا

1390/10/2 17:59
نویسنده : مامانی
941 بازدید
اشتراک گذاری

سلام عزیزم من هر روز شاهد بزرگ شدن تو هستم و هر روز که می گذره تو زیباتر و قشنگ تر از قبل میشی.

باید یه کم از کارات بگم

حرف زدن: تو دیگه داری یاد می گیری و کلمات رو تقلید می کنی.

کلماتی که بلدی و خوب تلفظ می کنی

آبه (آب)

بَ بَ ( غذا)

میشی( مرسی)

باشه( باشه)

عباس( اسم عروسکت)

ادو ( الو)

من می گم یک و تو می گی دو

من می گم ببعی می گه تو می گی به به

دینگ، دنگ، دونگ

با ( تاب)

و زمان تاب خوردن با  با ابا ( تاب تاب عباسی)

اونِ ( زمانی که درخواست چیزی داری)

البته به زبان خودت ساعت ها سخترانی می کنی که هنوز ما موفق به پیدا کردن رمزش نشدیم.

تمام حرفهای ما رو می فهمی و به حرفهایی که می زنیم گوش می کنیم و وقت بابا باهات ایتالیایی حرف می زنه تو خوب گوش می کنی و می فهمی  و انجام می دی و البته من نمی فهممخجالت

دیگه کلی مستقل شدی و خودت غذا می خوری و البته بیشتر غذا رو می ریزی

عاشق بازی کردن هستی و مدام دوست داری که از دست ما در بری و ما دنبالت کنیم و فرار می کنی و کلی ذوق می کنی.

صبحها که از خواب بیدار خودت سریع از تخت می یایی پایین و می یایی پیش ما و شروع می کنی به خندیدن.

دیگه تو کارهای خونه به مامانی کمک می کنی و در جمع کردن اسباب بازی هات و وسایلت به مامانی کمک می کنی و البته من هم باید کلی از شما تشکر کنم.

دختر خیلی حساس و مهربونی هستی. اگه من گریه کنم شروع می کنی به گریه کردن و البته اگر ادای گریه کردن رو در بیاریم  و تو هم شروع می کنی به خندیدن و الکی گریه می کنی.

حس مالکیت رو پیدا کردی و هیچ کس نباید به جز من و باباییبه وسایلت دست بزنه. البته مامان جون و خاله م باباجون کلی سر به سرت می زارند و مدام کاپشنت رو برمی دارند والبته تو اول می خندی و بعد می بینی نه شروع می کنی به نق زدن و هی می گی من من و اگر بهت ندند شروع می کنی به گریه کردن و فوری کاپشنت رو می پوشی.

اما دعوای تو سر اسباب بازی که خونه مامانی داستانی جداگانه ای داره. شایان هرچی برداره تو می خواهی و برعکس و اگه بهت نده شروع می کنی به گریه کردن و اشک می ریزی و باباجون کلی ذوق می کنه می گه من عاشق این اشک ریختن نانا هستم.

عاشق آب بازی کردن هستی و دوست داری آب که می خوری بقیه آب رو می ریزی رو زمین و می خندی .

وقتی خودت رو کثیف می کنی  خودت با من می یایی و رو می ایستی تا من تو رو تمیز کنم.

بازی های که دوست داری

کلاغ پر

گل یا پوچ

اتل متل 

تاپ تاپ خمیر

البته با عروسکت عباس هم کلی بازی می کنی و حتی بهش حسودی هم می کنی و زمانی که غذا نمی خوری ما به عباس غذا می دیم و تو هم غذا می خوری.

 

اما این روزها من وبابایی به این مسئله فکر می کنیم. حالا تو خیلی ما رو دوست داری و وقتی ما درکنار هم هستیم آرامش داری ولی بابایی می گه اگه یک روز تو باهاش قهر کنی اون روز روز مرگشه چون  نه تنها حاصل عمرش ( که تو باشی )رو از دست داده بلکه می فهمه تمام عمرش اشتباه کرده  و اون چیزهایی که توهم فراهم کردنش برای تو رو داشته  نه تنها اون چیزهایی که تو احتیاج داشتی نبودند بلکه بعضی هاشون شاید حتی برعکس برات مشکل و دردسر هم ایجاد کردند و اون خیال می کرده که داره در حقت پدری می کنه و این یعنی بی شمار اشتباه: در اندیشه، گفتار، رفتار و ........

 

پی نوشت

1-در زمانی که من داشتم این پست رو می نوشتم نائیریکا جونم در حال تماشای برای جمعه به جمعه خونه به خونه بود که نشسته خوابش برد و خورد زمین و از خواب بیدار شد و شروع کرد به خندیدن.

22- این روزها نائیریکا اجازه نمی ده ازش عکس بگیرم . و دوست داره خودش عکس بگیرهدردر

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

مامان حسنی
3 دی 90 19:43
سلام قربون نایی جون بامزه ام برم با اون عبای آقا شون
مامان آرنیکا
4 دی 90 11:08
سلام نائیریکا جون من آرنیکام و توی جشنواره نی نی وبلاگ شرکت کردم با کد 190 لطفاً با رأیتون ما رو خوشحال کنید
مامان شینا
4 دی 90 20:03
فداتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
مامان پریسا
5 دی 90 19:26
سلام گلم . وای چه ناز . بیشتر کارها و حرفاش مثل پریسا هستش . میفهمم چی میگی حتما کلی هم با این حرفاش ذوق میکنی.
مهشيد
5 دی 90 20:03
فرانك جان سلام، الان كه برات ميتايپم پري ناز داره پوستمو مي كنه و بهارخانمم هم داره تو تب مي سوزه، نائي رو ببوس و رمز عكس هاش رو برام بزار. در اولين فرصت بهارناز رو ميارم پيشت گلم فعلا حالش خوب نيست.باي تا هاي
مامان ویانا
6 دی 90 23:44
سلام عزیزم خیلی دوست دارم مممممممم می بوسمتتتتتتتتتتتتتتتت یه عالمههههههههههه خیلی نازیییییییییییییی مثل ماه عروسکم تو لیست پیوندهایت اسم ویانا را وایانا نوشتی
سمانه مامان پارسا جون
8 دی 90 20:28
سلام خانومی خوبی؟ قربون گل دختر پیش ما هم بیاین
مامان آوا
9 دی 90 0:31
سلام عزیزم ماشالله نایی جون حسابی خانوم شده خیلی خوبه که خدش غذا رو می خوره و خیلی خوشحالم که اینهمه با استعداده می بوسمش
مامان آريا
10 دی 90 16:12
قربون حرف شدنت و مستقل شدنت برم من خاله عاشقتم
مامان آريا
10 دی 90 16:12
سلام عزيزم اميدوارم خوب باشين يه خواهشي آريا توي مجله سيب سبز توي مسابقه شركت كرده و براي اينكه برنده بشه بايد راي بياره براي برنده شدن آريا به راي دوستاي گلمون نياز داريم مي شه كد آريا كه 3214 هست را به شماره 20001124 پيامك كنيد خيلي خيلي ممنون و شرمنده اميدوارم روزي بتونم محبتاي شما دوستاي گلمو جبران كنم
مامان نادیا و نلیا
12 دی 90 9:20
خیلی دخمل نازیه...خدا حفظش کنه...به ما هم سر بزنین خوشحال میشیم
مامان آیهان جون
13 دی 90 18:52
آفرین به این گل دختر باهوش و زرنگ